سئو حرفه ای

اگر برای شرکت و یا محصول تان سایت دارید احتمالا می خواهید بازدید کنندگان بیشتری برای آن جذب کنید و از این طریق محبوبیت خودتان را افزایش دهید. هر چه سایت شما مشهورتر باشد مشتریان بالقوه بیشتری سایت شما می شناسند و آمادگی دارند کالا و خدمات شرکت شما را خریداری کرده و سود شما را افزایش دهند. سئو حرفه ای یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که به کمک آن سایت شما به صفحه اول در نتایج جستجو گوگل خواهد رسید می تواند در مراحل مشکل ارتقاء سایت شما را یاری کند.

professional seo

سئو چیست و چه کارایی دارد؟

بر کسی پوشیده نیست که کاربران اینترنت برای یافتن کالا و یا خدمات مورد نیاز خود از موتورهای جستجو بزرگ استفاده می کنند. اصولا کمتر کسی دوست دارد تعداد زیادی از صفحات نتایج جستجو را ورق بزند و بیشتر کاربران حتی از صفحه اول فراتر نمی روند و برخی دیگر تنها 5 یا 10 نتیجه اول را بررسی می کنند. بدین ترتیب هر چه سایت رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند تعداد کاربران بیشتری از آن بازدید خواهند کرد. سئو یا Search Engine Optimization به مجموعه اقدامی گفته می شود که امکان بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو را فراهم کرده و به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو کمک می کند.

سئوی قوی به شما کمک خواهد کرد که به نتایج فوق العاده ای در ارتقاء سایت دست پیدا کنید:

  • افزایش شهرت سایت و محبوبیت آن در میان کاربران.
  • افزایش تعداد مشتریان.
  • افزایش میزان اعتماد به شرکت (افراد به نتایجی که در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند اعتماد دارند).
  • افزایش میزان بازدید از سایت.
  • رشد میزان فروش و سود.
  • کشف فرصت های جدید برای گسترش کسب و کار.

اغلب خدمات سئو حرفه ای به همراه سایر تکنیک های بازاریابی آنلاین همانند تبلیغ در سایت های دیگر، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و پشتیبانی مشتریان و بازخوردها ارائه می شوند. این اقدامات که به صورت مجموعه ارائه می شوند به تقویت یکدیگر کمک می کنند و در نتیجه استفاده از آن ها شرکت شما به مهره مهمی در بازار تبدیل می شود.

professional seo

مراحل ارتقاء حرفه ای سایت

سئو مجموعه ای از تکنیک ها می باشد و همانند هر استراتژی ترکیبی دیگر باید به صورت مرحله ای مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که یکی از مراحل مهم را انجام ندهید ممکن است نکات مهمی را که می توانند تاثیر مهمی بر موفقیت ارتقاء سایتتان داشته باشند را از دست بدهید.

الگورتیم بکارگیری سئو حرفه ای از چند مرحله اصلی تشکیل شده است:

  1. جستجوی کلمات کلیدی: برای شروع سئو حرفه ای سایت لازم است کلمات کلیدی پر کاربرد که به نحوی با موضوع سایت شما مرتبط می باشند را شناسایی کنید. این کلمات کلیدی باید به اشکال مختلف در متون و متاتگ های سایت شما بکار گرفته شوند تا موتورهای جستجو آن ها را ردیابی کرده و سایت شما را در نتایج جستجو این کلمات کلیدی نمایش دهند. با آنالیز عبارات لازم می توانید آن ها را به شکلی به کار بگیرید که بتوانند به خوبی پاسخگوی تقاضای کاربران باشند.
  2. رقیبان: تکنیک های رقیبان را مورد بررسی قرار داده و رفتار آن ها را کنترل کنید. با دانستن نحوه کار رقیبان شما می توانید مهارت های شخصی خود در ارتقاء سایت را تقویت کنید. تکنیک های سئو مورد استفاده توسط رقیبانتان را با دقت مورد مطالعه قرار دهید. اگر کلمات کلیدی برای او مفید بوده اند برای شما هم مفید خواهند بود.
  3. محتوا: کیفیت محتوا اولین اصلی است که توسط افرادی که خدمات حرفه ای سئو را ارائه می دهند مورد توجه قرار می گیرند. متون سایت شما باید فاقد غلط دستوری و نگارشی بوده، دارای کلمات و عبارات کلیدی و عنوان باشند، به خوبی تنظیم شده باشند و مهم تر از همه منحصر بفرد باشند. تصاویر موضوعی مناسب، تگ ها و لینک به سایر قسمت های سایت می توانند برای سایت شما مفید باشند. این موضوع نه تنها اعتبار شما را نزد موتورهای جستجو افزایش می دهد بلکه کاربران علاقمند را نیز به سایت شما جذب خواهد کرد. وجود کلیپ های ویدئویی با کیفیت تاثیر فوق العاده ای بر محبوبیت سایت شما خواهد داشت. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای مطالعه متون، ویدئو ببینند به همین دلیل وجود کلیپ ویدئویی در صفحه سایت شما افراد بیشتری را به سایت شما خواهد آورد.
  4. بهینه سازی داخلی: ابزار فنی مورد استفاده در سئو حرفه ای امکان تغییر سایت را به نحوی که سایت حتی الامکان برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد را برای شما فراهم می کند و در عین حال هیچ تغییری در ظاهر سایت ایجاد نمی شود. از جمله این ابزار می توان از ایجاد نقشه سایت (فایلی که شامل اطلاعات کل صفحات سایت می باشد)، کار با متاتگ ها، اضافه کردن فایل robots.txt به سایت که ربات موتورهای جستجو را به صفحات لازمه هدایت می کند و تکنیک های زیاد دیگر نام برد. این ابزار ممکن است به دانش فناوری اطلاعات نیاز داشته باشند به همین دلیل ممکن است افراد تازه کار موفق به استفاده از آن ها نشوند ولی خدمات حرفه ای سئو تقریبا همیشه شامل کار با قسمت داخلی سایت نیز می باشد.
  5. بک لینک ها: سئو حرفه ای شامل کار با URL هایی می باشد که به سایت شما متصل هستند. موتورهای جستجو بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک هایی که به یک سایت پیوند داده می شوند اعتبار آن را محاسبه می کنند و هر جه تعداد بک لینک های مطمئن بیشتری داشته باشید می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید. بک لینک های به اصطلاح دایمی که به صورت دایمی بر روی سایت های دیگر منتشر می شوند از اهمیت زیادی برخوردارند. توجه داشته باشید لینک های داخلی در سایت شما که به صفحات مختلف آن متصل هستند نیز از اهمیت زیادی برخوردارند، از آن ها غافل نشوید.
  6. ایمیل: در کار با سئو لازم است به روش های دیگر بازاریابی آنلاین هم توجه داشته باشید. خبرنامه ایمیلی روشی مناسب و ارزان برای حفظ مشتریان و مطلع کردن آن ها از اخبار، تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه می باشد. ترکیب خبرنامه با کیفیت با اصول تولید محتوایی که در سئو حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند امکان جذب تعداد زیادی از مشتریان را برای شما فراهم می کند.
  7. بهینه سازی موبایلی: همه روزه افراد بیشتری برای ورود به اینترنت از گوشی های موبایل استفاده می کنند و طراحان سایت باید این نکته رو مورد توجه قرار دهند. برای گوشی های هوشمند روش کار کمی متفاوت است. صفحه نمایش گوشی های قابل حمل کوچک تر می باشد و سایت به شکل دیگری بر روی آن نمایش داده خواهد شد و به همین دلیل طراحان سایت نسخه موبایلی سایت را که سبک تر و جمع و جورتر می باشد را طراحی می کنند. اصول بهینه سازی برای نسخه های موبایلی کمی با آنچه برای سایت ها بر روی کامپیوترهای رو میزی انجام می شود تفاوت دارد. سرعت سایت و همچنین ارتباط با شبکه های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد به منظور به اشتراک گذاشتن اطلاعات در شبکه های اجتماعی بیشتر از موبایل استفاده می کنند تا کامپیوتر. از کاربران گوشی های هوشمند غافل نشوید. سئو حرفه ای را برای نسخه های موبایلی هم بکار ببرید.
  8. بهینه سازی بین المللی: در صورتی که قصد ورود به بازارهای خارج از ایران را دارید باید بیشتر کار کنید. در کشورهای مختلف تکنیک های سئو حرفه ای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند و لازم است علاوه بر خصوصیات بازار ایران خصوصیات بازارهای دیگر و کاربرانی که باید با آن ها همکاری کنید را در نظر بگیرید. مسلما ایجاد نسخه سایت به زبان دیگر (اغلب ربان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد) سخت ترین قدمی است که بدون آن سایر موارد ممکن نخواهد بود. در ادامه لازم است ببینید چه روش هایی از سئو بیشتر از همه در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و از آن ها برای سایت خودتان استفاده کنید.
  9. تحلیل سایت: دایما گرایشات موجود در زمینه کاری خودتان را دنبال کنید. ابزار مخصوصی که برای جمع آوری آمار وجود دارند (مانند Google Analytics) و هر گونه تغییر در میزان بازدید و تعداد مشتریان در چند وقت اخیر را نشان می دهند در این زمینه به شما کمک خواهند کرد و امکان نتیجه گیری را برای شما فراهم می کنند. به خاطر داشته باشید که همیشه باید به تقاضای کاربران توجه کرده و با توجه به این موارد بهینه سازی را انجام دهید تا سایت شما همیشه کارایی لازم را داشته باشد.

سئو قوی به شما کمک خواهد کرد تا سایتتان را چه برای موتورهای جستجو و چه برای کاربران بالقوه بهتر و استفاده از آن را راحت تر کنید. سایتی که با سرعت بیشتری کار کند و محتوای جالب و منحصر بفردی داشته و از طراحی هوشمندانه ای برخوردار باشد مورد استقبال کاربران قرار گرفته و رتبه بالا در نتایج جستجو شما را مشهورتر خواهد کرد.

کمک متخصصان

شرکت های زیادی که در زمینه بازاریابی آنلاین فعالیت می کنند خدمات حرفه ای سئو را ارائه می دهند. این شرکت ها خدماتی نظیر بهینه سازی سایت و بر طرف کردن اشتباهاتی که هنگام طراحی سایت و سئو حرفه ای سایت صورت گرفته اند را برای شما انجام می دهند. متخصصان اصول اصلی سئو قوی را رعایت می کنند، یعنی لازم نیست زمان زیادی را برای کسب نتایج خوب منتظر بمانید و به زودی افزایش محبوبیت شرکتتان را جشن خواهید گرفت.

(votes: 1, rating: 5)