بهینه سازی سئو

میلیون ها سایت تجاری و اطلاعاتی در اینترنت وجود دارد. هر کدام از این سایت ها تلاش می کند بازدید کنندگانی را جذب کند که در آینده تبدیل به خریدار کالا و خدمات آن ها شوند و یا امکان درآمدزایی از طریق تبلیغات را برای صاحبان سایت ها فراهم کنند. یکی از روشهای موثر در جذب بازدید کننده ارتقاء سایت به رتبه های بالا در نتایج جستجو گوگل می باشد. کاربران اینترنت دایما در موتورهای جستجو به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود می گردند و طبق آمار بیش از 90 درصد افراد تنها صفحه اول نتایج جستجو را بررسی می کنند. ده سایتی که با کلمه کلیدی خاصی در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گیرند بیشتر ترافیک اینترنتی را به خود جذب می کنند. بدین ترتیب برای افزایش بازدید لازم است سایت را با ملزومات سیستم های جستجوی گوگل مطابقت داده و به رتبه های بالاتری در نتایج جستجو برسانیم.

سئو (SEO) چیست؟

SOE مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی "بهینه سازی جستجو" می باشد. SOE شامل مجموعه ای از اقداماتی می باشد که به منظور بهبود کیفیت سایت و بهبود وضعیت آن در نتایج موتورهای جستجو صورت می گیرد. موتورهای جستجو اصلی ترین کانالی جذب ترافیک هستند و کاربران از طریق آن ها به سایت می آیند. به همین علت بهینه سازی سئو تاثیر زیادی بر افزایش بازدید و بالابردن محبوبیت سایت دارد. انجام اقدامات متناسب با قواعد کار و با در نظر گرفتن اصول SOE باعث کسب نتایج بهتر می شود.

آمار می گوید که بیش از 62% افراد به تبلیغات اینترنتی اعتماد ندارد و ترجیح می دهند سایت ها را از نتایج جستجو طبیعی انتخاب کنند. این بدان معناست که در شرایط جدید به منظور دسترسی سریع و موثر به مخاطبان هدف باید از امکانات SEO optimization استفاده کرد.با بهبود کیفیت سایت برای موتورهای جستجو جذابیت آن را کاربران نیز افزایش می دهید. هر چه سایت شما در نتایج جستجو در جایگاه بالاتری قرار بگیرد بازدید کنندگان بیشتری به سایت شما خواهند آمد.

انواع SEO optimization

بر اساس کارهایی که انجام می شوند: سئو ممکن است داخلی یا خارجی باشد. کار بر روی سئو داخلی سایت ساده است و به همین دلیل بهبود کیفیت داخلی سایت مشکل ساز نخواهد بود. به این منظور باید طراحی سایت، محتوا (متن، تصاویر، ویدئو، اطلاعات)، راحتی استفاده از سایت برای کاربران (یوزابیلیتی) و سایر پارامترها به دقت تقویت شوند. سئو خارجی کار مشکلی تری محسوب می گردد و شامل خرید و ساخت بک لینک و هایپر لینک در سایت های دیگر می باشد. دقیقا همین اقدامات که خارج از سایت انجام می شوند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می گردد. اگر سایت شما بک لینک های زیادی داشته باشد (سایت ها دیگر به سایت شما ارجاع دهند)، این موضوع از نظر گوگل دلیلی برای بهبود رتبه سایت خواهد بود.

موتورهای جستجو برای ارزیابی مرتبط بودن محتوای یک صفحه از سایت با کلمات کلیدی مشخص نکات ذیل را مورد توجه قرار می دهد:

  • تراکم و تعداد کلمات کلیدی در متن. تراکم این کلمات باید کافی بوده و به منظور جلوگیری از فیلتر شدن سایت نباید در استفاده از آن ها زیاده روی کرد.
  • غیر مفید بودن متن. درصد کلمات کم اهمیتی که شامل اطلاعات مفیدی نیستند.
  • ایندکس ارجاع ها یا نقل قول ها. تعداد سایت های معتبری که به سایت شما ارجاع داده و یا از آن نقل قول می کنند. محتوای سایت هایی که بک لینک ها در آن ها منتشر می شوند باید با محتوای سایت شما مرتبط باشد.
  • فاکتورهای رفتاری یا فعالیت های بازدید کنندگان. در صورتی که بازدید کنندگان زمانی زیادی را در سایت شما صرف کنند، از صفحات مختلف سایت بازدید کنند و یا اقدامات دیگری انجام دهند، رتبه سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. در صورتی که بازدید کننده تنها پس از چند ثانیه سایت شما را ترک کند، ربات موتور جستجو نتیجه خواهد گرفت که سایت شما از کیفیت لازم برخوردار نیست.

بر اساس روش تاثیر: بهینه سازی سئو به سه تیپ تقسیم می شود: "سفید"، "خاکستری" و "سیاه". مرز مشخصی بین این روش ها وجود ندارد و تقسیم بندی آن ها تنها به صورت مشروط صورت می گیرد. به همین دلیل به منظور سئو صحیح سایت لازم است از ملزوماتی که گوگل برای سایت ها در نظر می گیرد آگاه باشیم. موتورهای جستجو توصیه می کنند کیفیت سایت، راحتی استفاده از آن برای کاربران، جابجایی داخلی (ناویگیشن) و طراحی آن را تقویت کرده، کد ها را ساده کنید و صفحات سایت را به هم پیوند دهید. برای سئو خارجی سایت لازم است در شبکه های اجتماعی و در سایت های دیگر آگهی ریپورتاژ و یا خبری را با لینک سایت خود منتشر کنید. اینگونه اقدامات مربوط به سئو سفید بوده و جزو اقدامات طبیعی برای بهینه سازی سایت محسوب می شوند. خرید بک لینک مشابه انتشار آگهی و یا خبر با لینک به سایت شما در سایت های دیگر می باشد ولی سرعت زیاد رشد در چنین هایپرلینک هایی ممکن است به عنوان تلاش برای افزایش رتبه سایت به صورت مصنوعی تلقی گردد.

روش های سیاه به دنبال فریب دادن الگوریتم ها هستند و به همین دلیل گوگل ممکن است به علت بکارگیری این روش های بهینه سازی سایت را فیلتر کند. در این صورت سایت در نتایج جستجو نمایش داده نخواهد شد که بر روی تعداد بازدید از سایت و درآمدزایی سایت و کل کسب و کار تاثیر منفی خواهد داشت. امروزه روش های سیاه نظیر استفاده از درگاه، اوراسپم (overspam)، متن و لینک های پنهان دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند چرا که موتورهای جستجو به سرعت آن ها را شناسایی کرده و سایت های بی کیفیت را پنالتی می کنند.

تاثیر بک لینک های سئو بر رتبه بندی در گوگل

ربات های موتور جستجو برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو بیش از 200 پارامتر را مورد ارزیابی قرار می دهند که تعداد بک لینک ها در این بین از اهمیت زیادی برخوردار است. در اینترنت سایت ها به هم لینک می دهند و با این کار وزن لینکی همدیگر را افزایش می دهند. هر چه تعداد سایت هایی که بک لینک سایت را منتشر می کنند بیشتر باشد سایت از نظر ربات های موتورجستجو بهتر، مفید تر و محبوب تر محسوب می شود. توجه داشته باشید که بک لینک ها با توجه به رتبه سایت های نمایش دهنده کیفیت های مختلفی دارند. خرید بک لینک از سایت های خوب با موضوع مرتبط بهتر از دریافت بک لینک رایگان از سایت های بی کیفیت می باشد.

برای بهبود رتبه بندی گوگل لازم است در خرید بک لینک دقت داشته باشید. الگوریتم های هدفمند جدید موتورهای جستجو می توانند طبیعی بودن رشد رتبه بندی را تشخیص دهند. در صورتی که افزایش تعداد بک لینک به تدریج انجام شود، موتور جستجو آن را به عنوان افزایش طبیعی محبوبیت سایت در نظر گرفته و رتبه بندی سایت را ارتقاء می دهد. در صورتی که در بهینه سازی سئو مرتکب اشتباه شوید ممکن است سایت شما فیلتر و یا پنالتی شود. اگر ربات موتور جستجو متوجه رشد مصنوعی تعداد بک لینک ها شود، سایت را در نتایج جستجو نشان نخواهد داد که موجب کاهش ناگهانی تعداد بازدید از سایت خواهد شد.

رشد صحیح و تدریجی تعداد بک لینک ها نیازمند راهکاری مناسب و طراحی یک استراتژی خاص می باشد. در اینجا برای اینکه سئو مفید و سودآور باشد علاوه بر انتخاب سایت های نمایش دهنده مناسب با موضوع مرتبط باید سرعت ساخت بک لینک و نوع هایپرلینک ها مشخص و بودجه مورد نیاز محاسبه شود. استفاده از بک لینک ها به صورت مستقل اغلب نتیجه خوبی به همراه ندارد به همین دلیل توصیه می شود این کار را به یک تیم متخصص واگذار کنید. متخصصان با تجربه بالایی که دارند از ملزومات ربات های موتورهای جستجو آگاه بوده و راهکار مناسبی برای ارتقاء رتبه بندی سایت ارائه می دهند و می توانند سایت های مختلف با موضوعات متنوع را سئو کنند.

چگونه رتبه بندی سایت را ارتقاء دهیم؟

برای ارتقاء رتبه بندی سایت و افزایش بازدید آن لازم است در ابتدا مشکلات داخلی سایت بر طرف شوند. محتوای با کیفیت به آن اضافه کنید، ناویگیشن سایت را ساده کرده و پیوندهای داخلی آن را تقویت کنید. ولی با توجه به بالا بودن سطح رقابت در فضای اینترنت بکارگیری روش های سئو داخلی کافی نخواهد بود و باید از بهینه سازی سئو خارجی سایت کمک گرفت. خرید بک لینک به ندرت به صورت دستی انجام می شود چرا که هر سایت به ده ها و حتی صدها و هزاران بک لینک نیاز دارد (در صورتی که سایت دارای تعداد صفحات زیادی بوده و با استفاده از هسته معنایی و تعداد کلمات کلیدی زیاد مطالب زیادی داشته باشد).

برای بهینه سازی صحیح سئو خارجی از سرویس کوبو استفاده کنید. این سیستم استراتژی صحیح و حساب شده ای برای افزایش تعداد بک لینک به شما پیشنهاد می دهد و امکان خرید بک لینک های با کیفیت ولی ارزان از نمایش دهنده های مطمئن را برای شما فراهم می کند. این روش بهینه سازی سئو طبیعی به نظر می رسد چرا که بک لینک ها با سرعت متعادل و از سایت های معتبر خریداری می شوند.

برای افزایش بازدید سایت باید به صورت تدریجی و هدفمند رتبه بندی آن در موتور جستجوی گوگل را ارتقاء داده و کاربران اینترنتی را بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شده جذب کنید. نقض این قواعد ممکن است باعث شود الگوریتم هایی که رتبه بندی و سرعت افزایش تعداد بک لینک ها را کنترل می کنند عکس العمل نشان داده و موجب کاهش بازدید از سایت شوند.

کوبو یک سرویس اینترنتی خودکار است که به صاحبان سایت ها کمک می کند در نتایج جستجو گوگل به رتبه های بالایی برسند. ارتقاء سایت با استفاده از یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها یعنی خرید بک لینک از سایت ها انجام می شود. خرید بک لینک های ارزان باعث می شود رتبه بندی سایت در گوگل (چه در ایران چه در خارج از آن) ارتقاء یابد. اگر برای افزایش بازدید سایت خود در مدت بهینه و بدون هزینه اضافه آمادگی دارید چرخه کامل افزایش تعداد بک لینک در کوبو را انتخاب کنید. سرویس کلیه کارهای ذیل را انجام می دهد:

  • انتخاب صفحه فرود برای بک لینک ها.
  • محاسبه بودجه کمپین تبلیغاتی بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شده.
  • انتخاب سایت های نمایش دهنده و فضاهای اینترنتی مناسب برای نمایش بک لینک ها با حداکثر بازدهی.
  • خرید خودکار بک لینک با توجه به بودجه مشخص شده.
  • ارزیابی موفقیت کمپین تبلیغاتی با تنظیم گزارش های لازم.

بهینه سازی سایت با کمک کوبو راحت و مقرون بصرفه است. شما هیچ هزینه اضافی پرداخت نکرده و زمان خود را صرف گشتن به دنبال روش های مناسب ارتقاء سایت نمی کنید چرا که کوبو روش های آماده و امتحان شده بهینه سازی سایت را به شما ارائه می دهد. در کوبو هزینه های خرید بک لینک به نحوی تنظیم می گردد که حداکثر بازدهی و کارایی را برای شما داشته باشد. آنالیز خودکار سایت های رقیب که در صفحه اول قرار دارند به شما کمک می کند هزینه ماهانه لازم برای خرید بک لینک های ارزان مورد نیاز برای بهینه سازی سایت و رساندن آن به رتبه های اول در نتایج جستجو را با دقت زیادی محاسبه کنید.

بک لینک های خریداری شده توسط سرویس کوبو طبیعی بوده و به شما کمک می کنند با کلمه کلیدی انتخاب شده در نتایج جستجو به رتبه های بالا برسید. الگوریتم کار سرویس کوبو با در نظر گرفتن قوانین گوگل طراحی شده اند و به همین دلیل خرید بک لینک ها به صورت تدریجی و طبیعی انجام می شود. در انتخاب سایت های نمایش دهنده الویت با سایت های مطمئن است و به همین دلیل شما فقط بک لینک های با کیفیت دریافت می کنید و نگران فیلتر و پنالتی شدن سایتتان نخواهید بود. سرویس کوبو روش های افزایش رتبه سایت سفید و مجاز را که توسط ربات های موتورهای جستجو به عنوان روش های طبیعی بهینه سازی سایت شناخته می شوند را ارائه می دهد.

لینک ها

لینک ها یکی از اصول اینترنت هستند. آن ها ابزاری برای انتقال بین صفحات یک سایت و یا خارج از آن هستند. لینک از URL (نشانی صفحه که به آن انتقال می دهند) و قسمتی که برای انجام انتقال باید بر روی آن کلیک کرد تشکیل می شوند. این قسمت می تواند به یکی از دو صورت زیر باشند:

  • متن (که با رنگ دیگر و یا زیر خط مشخص می شوند).
  • تصویر گرافیکی.

لینک ها متون اینترنتی را از حالت خطی خارج می کنند به عبارت دیگر تمامی سایت ها تبدیل به یک فضای هایپر واحد می شوند که کاربران به راحتی در آن سفر می کنند. کافیست بر روی متن و یا تصویر مورد نظر کلیک کنید. الگوریتم های پیشرفته موتورهای جستجو یاد گرفته اند کیفیت سایت را تنها با توجه به محتوای داخلی آن ارزیابی نکنند و تعداد بک لینک ها را نیز محاسبه کنند. موتور جستجو گوگل با کمک آنالیز لینک ها می تواند میزان محبوبیت، مفید و جذاب بودن سایت های مختلف را برای کاربران ارزیابی کند. هر چه تعداد سایت هایی که به یک سایت ارجاع می دهند بیشتر باشد وزن آن سایت از نظر SEO optimization بیشتر خواهد بود.

از نظر کیفیت: بک لینک ها می تواند با کیفیت و یا بی کیفیت باشند. اگر بک لینک شما در یک سایت بی کیفیت قرار گرفته باشد، این موضوع بر روی سایت شما هم تاثیر منفی خواهد داشت. داشتن بک لینک بر روی سایتی با کیفیت پایین که صرفا برای فروش بک لینک ایجاد شده و محتوای منحصر بفرد و جذابی برای کاربران ندارد مفید نخواهد بود و حتی ممکن است به سایت شما آسیب برساند. لازم است در انتخاب سایت های نمایش دهنده دقت زیادی بخرج دهید و آن ها را بر اساس پارامترهای مختلفی که مهمترین آن اعتبار سایت است مورد بررسی قرار دهید. بک لینک های با کیفیت، لینک هایی هستند که در سایت هایی با موضوع مرتبط و دارای اعتبار و میزان بازدید بالا قرار می گیرند.

از نظر امکان انتقال: بک لینک ها ممکن است follow و nofollow باشند. ربات های موتور جستجو هر دو نوع را مورد نظر قرار می دهند. با کلیک بر روی لینک های follow می توانید به صفحه دیگری منتقل شوید یعنی آن ها قابل کلیک هستند. برای رفتن به لینک nofollow لازم است نشانی آن را در قسمت نشانی مرورگر کپی کنید (که انتقال به صفحه مورد نظر را برای کاربر مشکل می کند).

از نظر کدها: لینک ها ممکن است بسته یا باز باشند. لینک های باز دارای کدهای اضافی نیستند و از نظر موتور جستجو به صفحه مقصد وزن می دهند. لینک بسته دارای کد nofollow یا noindex می باشد که به ربات های موتور جستجو پیغام می دهند که نیازی به بررسی URL مذکور، ایندکس کردن آن و یا وزن دادن به آن نیست. در هر صورت هر دو نوع لینک باید در میان بک لینک های سایت وجود داشته باشند تا بهینه سازی سئو طبیعی و صحیح باشد.

بر اساس وجود انکورتسکت: لینک ها به دو گروه با و بدون انکور تکست تقسیم می شوند. لینک های دارای انکور تکست دارای کلمه کلیدی هستند یعنی در متن صفحه یک کلمه کلیدی وجود دارد که با رنگ دیگر و یا زیر خط مشخص شده و لینک می باشد. در لینک های بدون انکور تکست کلمه کلیدی دارای لینک نمی باشد و ممکن است لینک در کنار آن قرار داشته باشد. در این صورت از کلماتی مانند "اینجا" یا "منبع" به عنوان لینک استفاده شوند. لینک های بدون انکور تکست هم دارای ارزش هستند چرا که بسیار طبیعی به نظر می رسند، گویا کاربران اینترنتی اطلاعات مفیدی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند.

از نظر محل قرار گیری: لینک ها ممکن است در متن و یا تصویر قرار گیرند. لینک های داخل متن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این متن ها با رنگ دیگر و یا با زیر خط متمایز می شوند. لینک های داخل تصویر در حالت عادی دیده نمی شوند ولی اغلب زمانی که نشانگر موس بر روی آن قرار می گیرد شکل آن تغییر می کند. برای اینکه لینک ها طبیعی به نظر برسند توصیه می شوند از هر دو نوع لینک ها استفاده شود. در این صورت لینک هایی که بر روی تصویر قرار می گیرند باید دارای کد alt و یا title باشند. اغلب لینک هایی که بر روی تصاویر قرارد می گیرند باعث افزایش تعداد بک لینک ها و افزایش بازدید سایت می شوند چرا که کاربران علاقه مند بر روی تصاویر کلیک کرده و وارد سایت شما می شوند.

از نظر روش اجرا: لینک ها به لینک های مستقیم و غیر مستقیم نیز تقسیم می شوند. لینک های مستقیم ساده ترین و معمول ترین نوع لینک هستند که اغلب در سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر ربات های موتورهای جستجو این لینک ها به عنوان هایپر لینک شناخته می شوند و به همین دلیل برای سئو سایت این لینک ها در ترکیب با کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع لینک های غیر مستقیم، لینک های ریدایرکتی هستند که برای انتقال به سایت دیگر با کمک اسکریپت مورد استفاده قرار می گیرند. این گونه انتقال به عنوان لینک محسوب نشده و توسط ربات های موتور جستجو به عنوان ذکر نام محسوب شده و وزن بک لینک های طبیعی را افزایش می دهد.

از نظر مدت زمان قرار گرفتن: لینک ها ممکن است دائمی و یا موقت باشند. این موضوع به شرایط فروش لینک در هر سایت بستگی دارد. بک لینک های موقت ارزانتر بوده ولی تاثیر آن ها پیوسته نمی باشد. زمانی که بک لینک موقت حذف می گردد، تعداد بک لینک ها کاهش یافته و باید بک لینک جدیدی جایگزین آن کنیم. بک لینک های دائمی با شرط دائمی بودن در سایت قرار می گیرند. این لینک ها اغلب در فروم ها، پست های وبلاگ ها، سایت های خبری و سایر سایت ها قرار می گیرند. این نوع لینک ها گرانتر هستند ولی متخصصان با تجربه سئو توصیه می کنند در صورتی که قصد دارید سایتتان را با کیفیت و هدفمند گسترش دهید از این نوع بک لینک ها استفاده کنید.

از نظر نحوه خرید: بک لینک ها را می توان به صورت رایگان و یا در ازای پرداخت وجه تهیه کرد. صاحبان سایت ها برای دریافت بک لینک های رایگان در کاتالوگ ها ثبت نام کرده و نام سایت خود را در فروم ها، شبکه های اجتماعی، بلاگ ها، صفحات آگهی و سرویس های پرسش و پاسخ قرار می دهند. این نوع بک لینک ها اغلب توسط مدیران این کاتالوگ ها حذف می شوند و به همین دلیل با روش رایگان نمی توان به بازدهی بالایی دست پیدا کرد. استفاده از بک لینک های پولی بسیار روش راحت تر و سریع تری است. این نوع بک لینک ها با اجازه صاحبان سایت ها در آن ها قرار می گیرند و به همین دلیل حذف نمی شوند. این بک لینک های دائمی تا زمانی که سایت وجود داشته باشد بر روی آن قرار خواهند داشت. در نتیجه از تعداد بک لینک های شما کم نخواهد شد بلکه به تدریج و با خرید بک لینک های جدید تعداد آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

با کمک کوبو می توانید سایتتان را با استفاده از انواع بک لینک های لازم برای ارتقاء سایت سئو کنید. سرویس کوبو امکان خرید بک لینک های ارزان ولی با کیفیت را از نمایش دهندگان معتبر برای شما فراهم کرده و افزایش تعداد بک لینک های شما را به صورت طبیعی و تدریجی تضمین خواهد کرد.

(no votes)